پشتیانی از اشکال زدایی برنامه‌های لینوکسی با GDB در ویژوال استودیو

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند برنامه‌های در حال اجرا بر روی کارگزارهای لینوکس یا دستگاه‌های اینترنت اشیا را از برنامه ویژوال استودیو اشکال‌زدایی کنند. مایکروسافت امروز اطلاعیه‌ای را راجع به اشکال‌زدایی از راه دور با استفاده از GDB لینوکس منتشر کرد.
این اطلاعیه یکی از اخبار و اطلاعیه‌های بسیاری است که در مورد محیط توسعه‌ی مایکروسافت منتشر شده است، چون این شرکت می خواهد سکوی توسعه‌ی Visual Studio به گسترده ترین حالت خود برسد به طوری که بتواند اندروید، iOS و لینوکس را در کنار Azure، ویندوز و Office مدیریت کند. در حال حاضر ویژوال استودیو ۲۰۱۵ قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته است و مایکروسافت زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ویژوال استودیو بهترین محیط توسعه شود.
کد ویژوال استودیو، کد مبتنی بر مرورگر کرومیوم (نسخه‌ی متن‌باز مرورگر کروم) که قابل اجرا بر روی چند سکو است به صورت متن باز ارائه شد. هم‌چنین نسخه جدیدی منتشر شد که یک سازوکار مدیریت افزونه‌ی دیگر را به این ویرایشگر اضافه کرده است.
در حال حاضر ۶۰ افزونه وجود دارد ازجمله پشتیبانی زبان جدید (مانند زبان Go)، اشکال زدایی قوی تر، و غیره.
افزونه‌های موجود برای کد ویژوال استودیو را می‌توان در محلی جدید یافت که شامل افزونه‌های رایگان و افزونه‌های تجاری می‌شود، یعنی بازار ویژوال استودیو. این محل جدید به جای گالری قدیمی ویژوال استودیو قرار می‌گیرد و تنها مکانی خواهد بود که می‌توان همه افزونه‌ها را برای انواع نسخه‌های ویژوال استودیو (انجمنی، حرفه ای، شرکتی)، خدمات گروه ویژوال استودیو (سابقاً با نام ویژوال استودیو آنلاین شناخته می‌شدند) و کد ویژوال استودیو در آن‌جا یافت.
علاوه بر این افزونه‌ها، مایکروسافت از این بازار برای فروش اشتراک ویژوال استودیوی جدید نیز استفاده می‌کند.‌
سال گذشته مایکروسافت بخش عظیمی از دات نت را متن‌باز کرده و آن را به به لینوکس و OS X منتقل کرد. در حال حاضر دات نت هسته ۵ و ASP.NET هسته‌ی ۵ هر دو به وضعیت نامزد انتشار (Release Candidate) برای سکوهای لینوکس و OS X و البته ویندوز رسیده‌اند.
به منظور آسان‌تر نمودن دسترسی به توسعه همه دستگاه‌ها، مایکروسافت یک بسته نرم افزاری ویژوال استودیوی جدید به نام Dev Essentials را منتشر کرده است که شامل نسخه جامع ویژوال استودیو، ردیف رایگان نرم افزار ویژوال استودیو تیم خدمات، و از اوایل سال ۲۰۱۶ اعتبارات Azure ماهانه می‌باشد. این نسخه شامل هرچیزی است که برای توسعه ویندوز، اندروید و iOS لازم است.
عملیات build برای iOS انجام می‌شود اما هنوز هم نیازمند به دسترسی به مک وجود دارد؛ ویژوال استودیو از راه دور زنجیره ابزاری OS X را کنترل می‌کند تا کار build ‌و توسعه برنامه انجام شود. مایکروسافت برای کسانی که نمی‌خواهند خودشان OS X را کنترل کنند، با MacinCloud همکاری می‌کند تا عامل ساخت OS X را با پرداخت ماهانه ۳۰ دلار در دسترس قرار دهد.
علاوه بر استفاده از پشتیبانی موجود برای توسعه اندروید و iOS، از ویژوال استودیو اغلب همراه با سکوی زامارین برای برنامه‌های چندسکویی استفاده می‌شود.
زامارین ۴، در اواسط ماه نوامبر انتشار یافت. این سکو، کنترل‌های iOS ۹ جدید و هم‌چنین نسخه جدید اندروید Marchmallow را به همراه‌ دارد.
زامارین ۴ در ویژوال استودیوی ۲۰۱۵ هنگامی که به‌روز‌رسانی ۱ نصب شود، پشتیبانی خواهد شد. این به‌روز‌رسانی از روز ۳۰ نوامبر در دست‌رس است.
مایکروسافت هم‌چنین به نسخه بعدی ویژوال استودیو اشاره‌ای کرده ‌است. این نسخه دو خصوصیت برجسته دارد: یک کامپایلر C++ اختیاری جدید که از روش اصلی با تولید کد فعلی مایکروسافت استفاده می‌کند و به علاوه بهینه سازی (که با C۲ شناخته می‌شود) می‌شود. هم چنین یک سامانه‌ جدید برای افزونه‌ها و پلاگین‌ها وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد که مدل به‌روز‌رسانی خودکار را تجربه نمایند.
در حال حاضر از یک نسخه کامپلایر C۲/ Clang برای پروژه‌ی Islandwood استفاده می‌شود. افزونه‌ی آن به همه نسخه‌های ویژوال استودیو C++ امیدی برای توسعه‌دهندگان C++ می‌باشد؛ هرچند کامپایلر خود مایکروسافت گام‌های پیش‌رفت‌های بسیاری در سال‌های اخیر داشته است اما clang استانداردهای بهتری برای پشتیبانی در بسیاری از موارد ارائه کرده‌است. توانایی در استفاده از این مزایا در ویژوال استودیو گزینه مناسبی خواهد بود.

منبع: asis

[easy-pricing-table id="6835"]