فیلتر شدیدتر Spam توسط Google و Yahoo

گوگل و یاهو در حال گسترش استفاده از شناسایی دقیق تر اسپم  در سرویس های خود هستند که البته تا به حال موفق بوده است. این حرکت بخشی از تلاش سال های طولانی برای پیاده سازی یک سری چک لیست های شناسایی اسپم می باشد که آیا ایمیل از دامنه ای که قرار بوده است بیاید آمده یاخیر.

حقه بازی در ایمیل و یا همان Email Spoofing یکی از مشکلات قدیمی می باشد که از جعل آدرس from نشات گرفته و همانند آدرس فرستنده اصلی طراحی شده است. یاهو قصد دارد تا با استفاده از DMARC  (پیام بر اساس دامنه احراز هویت، گزارش و انطباق) برای سرویس های ymail.com و rocketmail.com راه اندازی کند. سال آینده، گوگل همچنین قصد دارد برای سرویس Gmail خود از سیاست های DMARC استفاده کند.

DMARC به فرستندگان ایمیل اجازه ارسال پیغام “آیا آنها از دو تکنولوژی دیگر برای جلوگیری از Spam استفاه می کنند” را می دهد. اولین تکنولوژی DKIM می باشد که امکان رمز نگاری امضاء فرستنده  و نام دامنه را در ایمیل داده و تکنولوژی دوم SPF  است که امکان اعتبار سنجی دامنه های مجاز به ارسال ایمیل را به دامنه گیرنده  و رد کردن سایر ایمیل ها را می دهد. DMARC همچنین اجازه انتخاب چگونگی برخورد به کاربران غیر مجاز را به گیرنده ایمیل می دهد.

مطمئنا هدف از این سرویس کاهش  ایمیل های فیشینگ  بوده که از طریق ارسال لینک های مخرب در جهت دزدیدن اطلاعات حیاتی کاربران و یا جعل هویت مورد استفاده قرار می گیرد.

LinkedInFacebookTwitter