نرم‌افزارهای مسدود‌کننده‌ی تبلیغات؛ مفید یا مضر؟

نزدیک به یک پنجم از انگلیسی‌ها از نرم‌افزار مسدود کردن تبلیغات هنگام مرور وب استفاده می‌کنند، که به گزارش دفتر تبلیغات اینترنتی انگلستان (IAB UK) این مقدار در سه ماه اخیر سه درصد افزایش یافته است. اما پیامد مسدود کردن تبیلغات چیست؟
در پژوهش انجام شده توسط IAB UK دو پنجم افراد گفته‌اند که هدف اصلی آن‌ها در واقع مسدود کردن همه تبلیغات نیست. ۲۰ درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که فقط می‌خواهند انواع خاصی از تبلیغات که مربوط به وب‌گاه‌هایخاصی می‌شود، مسدود گردند.
نیمی از افراد اعلام کرده‌اند که اگر تبلیغات آنلاین با کارشان تداخل نداشت، تمایلی برای استفاده از این نرم‌افزارها نداشتند. ۳۶ درصد ادعا کردند که تبلیغات کمتر در یک صفحه باعث می‌شود که بیشتر به آن‌ها توجه شود. در مورد سایت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک، ۱۴ درصد از افراد گفته‌اند که ترجیح می‌دادند تا تبلیغات مرتبط تری نمایش دهند.
مسدود کردن تبلیغات یک تهدید برای صنعت تبلیغات برخط است. اما به گفته IAB UK یافته‌هایش نشان می‌دهند که مدل فعلی تبلیغات نیاز به تجدید نظر دارد.
به گفته Guy Phillipson مدیر عامل IAB UK «رشد جزیی در تعداد افرادی که از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، با توجه به عمومیت یافتن آن، غیرمنتظره نیست. اما دیدی در مورد این موقعیت می‌دهند و مهمتر اینکه پیامی آشکار برای این صنعت است، یعنی تبلیغ سبک‌تر برای برای حل مشکل مسدود کردن تبلیغات ضروری است.»
بسیاری از افراد به دلایل دیگری از مسدود‌کننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، به نظر برخی این تبلیغات باعث افت عملکرد و سرعت سامانه می‌شود و عمر باتری را کاهش می‌دهد، برخی دیگر به دلیل نگرانی‌های امنیتی از این‌گونه نرم‌افزارها استفاده می‌کنند. اخیراً از تعدادی از شبکه‌های تبلیغاتی برای راه‌اندازی حملات انتشار بدافزار از راه تبلیغات استفاده شده است.
به گفته IAB آگاه کردن کاربران وب از نتایج این کار ممکن است باعث تغییر در رفتار گردد. نزدیک به دو سوم افراد گفته‌اند که محتوای همراه با تبلیغات و رایگان را به مدل مبتنی بر اشتراک ترجیح می‌دهند.
Phillipson اضافه کرد: «تاکتیک کلیدی دیگر برای کاهش مسدودسازی تبلیغات آگاه کردن مشتریان از عواقب است. که ما آن را تبادل ارزش می‌نامیم. اگر افراد بیشتری متوجه شوند که علت رایگان بودن یک محتوا، درآمد حاصل از تبلیغات موجود در آن است، کمتر حاضر می‌شوند که تبلیغات را مسدود کنند. فقط ۴ درصد از افراد اعلام کرده‌اند که حاضر هستند از گزینه دیگر یعنی پرداخت پول در ازای ندیدن تبلیغات، استفاده کنند.»

منبع: asis

اسکن امنیتی وب سایت
(5000 تومان)

نوع وب سایت: وبلاگ، شرکتی، تجارت الکترونیک و کسب و کارحرفه ای
آسیب پذیری های OWASP (شامل بررسی 10 آسیب پذیری متداول)
اسکن نرم افزار/وب سایت توسط Acunetix نسخه 11
اسکن تمامی پورت ها با ابزار Nmap
اسکن وب سرور و پیکربندی آن توسط ابزار Nikto
اسکن تزریق توسط نرم افزار قدرتمند SQLmap