۳۵ میلیون پوند خسارت در پی حمله‌ی سایبری به TalkTalk

شرکت TalkTalk تایید کرده است که خسارت حمله‌‌ی سایبری علیه این شرکت که توسط چند نوجوان راه‌اندازی شده بود و منجر به لو رفتن اطلاعات میلیون‌ها مشتری این شرکت شد، در حدود ۳۵ میلیون پوند است.
مدیر ارشد این شرکت، خانمِ Dido Harding، در گفت‌و‌گو با BBC گفته است: «خسارت بسیار زیادی که هر روز در حال افزایش است پس از این حمله‌ی سایبری به شرکت وارد شده است.» این دومین حمله‌ی سایبری علیه این شرکت در یک سال گذشته بوده است، و بخش عمده‌ی خسارت مربوط به رعایت نکردن اصول اولیه‌ی امنیت در نگه‌داری داده‌های مشتریان خصوصاً نگه‌داری کلمات عبور به صورت متن ساده بوده است.
بسیاری از مشتریان بلافاصله پس از انتشار خبر حمله‌ی سایبری علیه این شرکت مخابراتی، تقاضای حذف سرویس خود را کرده بودند، اما پس از مدتی بخشی از این مشتریان دوباره تقاضای سرویس از شرکت TalkTalk را داشتند. به عبارتی در چند روز اول، نام تجاری این شرمت ضربه‌ی بسیار بدی خورد و منجر به بدنامی این شرکت در میان مشتریان شد. اما اقدام‌های TalkTalk برای کاهش خسارت و هم‌چنین پرداخت خسارت به صورت مستقیم به مشتریان باعث شد مشتریان کم‌کم دوباره به آن‌ها اعتماد کنند. حتی این شرکت به مشتریان خود قول داده است همه‌ی سرویس‌ها به صورت رایگان ارتقاء ‌پیدا کنند.
در چند روز اول پس از حمله‌ی سایبری، بسیاری از افراد سودجو قصد داشتند از مشتریان این شرکت کلاه‌برداری کنند و با ارسال رایانامه‌هایی از طرف شرکت و یا تماس‌هایی که ظاهراً از TalkTalk ایجاد می‌شد، از مشتریان می‌خواستند اطلاعات بیش‌تری به آن‌ها دهند تا از این راه از کارت‌های اعتباری آن‌ها پول برداشت کنند (شماره‌ی کارت‌های اعتباری و هویت مشتریان در این حمله‌ی سایبری به دست مجرمان سایبری افتاده بود و تنها چند رمزعبور ساده یا اطلاعات کمی برای نفوذ به حساب‌های بانکی مشتریان نیاز بود).
در جریان این حمله‌ی سایبری مهم‌ترین اقدام TalkTalk مربوط به آگاه‌سازی کاربران خسارت‌دیده و انتشار توصیه‌نامه‌هایی برای کاربران بود که در دام سودجویان گرفتار نشوند.
پلیس انگلیس چهار نفر که سه نفر از آن‌ها نوجوان بودند را در مورد این حمله‌ی سایبری دستگیر کرده است.

منبع: asis