قوانین حافظِ حریم خصوصی: ISP ها باید برای اشتراک‌گذاری اطلاعات از کاربران اجازه بگیرند

۴یک خبر خوب برای حامیان حریم خصوصی. داده‌های برخط شما در اختیار تجارت‌های مختلف قرار نمی‌گیرد، حداقل از سوی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت.
از این پس ISP ها باید از شما اجازه بگیرند تا بتوانند داده‌های حساس شما را در جهت اهداف تجاری و یا تبلیغاتی استفاده کنند. روز پنج‌شنبه هفته گذشته، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) قوانین حریم خصوصی جدیدی را به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ابلاغ کرد که آن‌ها را در اشتراک‌گذاری تاریخچه برخط فعالیت‌های شما با شرکت‌های سوم شخص محدود می‌سازد. برخی از مدافعان حریم خصوصی از این کمیسیون خواسته‌اند در ادامه این روند این قوانین را برای خدمات مبتنی بر وب مانند گوگل و فیسبوک نیز اعمال کند.

اطلاعات حساسی که در این قانون از آن صحبت شده است شامل چه مواردی است؟ این قانون موارد زیر را در نظر گرفته است:
– اطلاعات مکانی دقیق
– اطلاعات فرزندان
– اطلاعات مرتبط با سلامتی
– اطلاعات مالی
– شماره‌های تأمین اجتماعی (SSN)
– تاریخچه مرور وب
– تاریخچه استفاده از برنامه
– محتوای ارتباطات

ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی فقط زمانی می‌تواند این داده‌ها را به اشتراک گذارد که اجازه صریح دریافت کند، بنابراین به کاربران توصیه شده است از این پس با احتیاط بیشتری پیغام‌های نمایش داده شده را تائید کنند!
آنچه در این قانون در دسته غیرحساس قرار گرفته است شامل آدرس رایانامه، آدرس IP، پهنای باند استفاده شده است. این قانون جدید هم‌چنین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را ملزم می‌کند که به‌طور کاملاً شفاف به کاربران بگویند چه اطلاعاتی از آن‌ها را جمع‌آوری کرده و چگونه/چه زمانی آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. ISP ها همچنین می‌بایست در صورت بروز نقض داده به مشتریان اطلاع دهند.

FCC می‌گوید با ابلاغ این قانون در نظر دارد کاربران از امنیت و شفافیت بیشتری در برابر اطلاعات خصوصی خود برخوردار شوند.
پرواضح است که گروه رقیب از وضع این قانون چندان خرسند نیست. شرکت‌های فعال در این حوزه که از این داده‌ها استفاده می‌کرده‌اند گفته‌اند قانون جدید بی‌سابقه، گمراه‌کننده و بسیار مضر است؛ هم برای کاربران و هم برای اقتصاد آمریکا.
نکته قابل‌توجه این‌که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی برای اعمال قانون جدید یک سال زمان دارند، بنابراین تأثیر این قانون حداقل تا یک سال دیگر ملموس نخواهد بود.

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.

LinkedInFacebookTwitter