عدم به‌روزرسانی در برخی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ

شرکت مشتریان هلندی یا به اختصار (DCA) از یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های همراه جهان یعنی سامسونگ شکایت کرده است، به این علت که سامسونگ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای تلفن ‌های اندروید به موقع ارائه نمی‌دهد. هرچند که این خبر شگفت‌آور نمی‌باشد.
با این‌که حفاظت از مشتری در هلند انجام می‌گیرد، اما این شرکت هلندی علیه شرکت سامسونگ شکایت کرده است، به این علت که توانایی این سازنده‌ی تلفن همراه در بازارهای محلی با سازندگان دیگر مقایسه شده است.
سال گذشته کشف رخنه‌ی امنیتی بزرگ stagefright که بیش از ۱ میلیارد دستگاه اندرویدی را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داد، سامسونگ را مجبور به اجرای یک فرآیند به‌روزرسانی کرد، به این ترتیب که هنگامی که خطرات امنیتی کشف شدند، خیلی سریع راه‌های امنیتی را از طریق هوایی پیگیری کرد، و به‌روزرسانی‌های امنیتی هر یک ماه یک‌بار تکرار می‌شود.
اما، این نگهبان، سامسونگ OEM کره‌ای را برای این به‌روزرسانی‌های امنیتی حیاتی مقصر می‌داند همانند به‌روزرسانی برای اصلاح رخنه‌ی اطلاعاتی Stagefright که برای محافظت از مشتریانش از مجرمان سایبری و از بین رفتن اطلاعات شخصیشان ضروری می‌باشد.

بیشتر گوشی‌های سامسونگ در معرض خطر هستند
براساس تحقیقی که خود DCA انجام داده است، حداقل ۸۲ درصد از گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ موجود در بازار هلند طبق آخرین نسخه‌ی اندروید در دو سال گذشته به‌روزرسانی نشده‌اند.
به‌روزرسانی نشدن نرم‌افزارها باعث شده است که اکثر دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطرات امنیتی و خطرات دیگر قرار گیرند.
شرکت DCA می‌گوید قبلاً بارها با شرکت سامسونگ ارتباط برقرار کرده و در مورد این موضوع به طور خصوصی با این تولید‌کننده‌ی بزرگ صحبت کرده است تا مشکل را حل کنند اما با این شرکت به توافقی نرسیده‌اند و بنابراین تصمیم گرفته است که آن را به دادگاه ارجاع دهد.
در اینجا باید اشاره کنم که تمامی این ادعاها صحیح می‌باشند.
همانند تولیدکنندگان دیگر، سامسونگ به‌روزرسانی‌های به موقعی را برای دستگاه‌هایش ارائه نمی‌دهد.
بدون شک، تعمیرات Stagefright برای سری‌های گلکسی سامسونگ S۶به موقع انجام شده است اما این تولیدکننده‌ی بزرگ اصلاحات Stagefright را برای بیشتر دستگاه‌های اندرویدی با نسخه‌ی متوسط یا پایین‌تر ارائه نداده است.
به علاوه، هیچ یک از دستگاه‌های سامسونگ در حال حاضر آخرین نسخه‌ی اندروید ۶.۰ Marshmallow را سه ماه پس از این‌که به طور رسمی راه‌اندازی شده است، روی گوشی‌های خود اجرا نکرده‌اند.

تقاضای DCA از سامسونگ
این سازمان از سامسونگ می‌خواهد که همه‌ی دستگاه‌های تلفن همراه را طبق آخرین نسخه‌ی سامانه‌ی عامل اندروید به مدت دوسال از زمانی که تلفن همراه خریداری شده است، به‌روزرسانی نماید.
در بعضی موارد، این سازمان از سامسونگ می‌خواهد که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به عنوان بخشی از ضمانت‌نامه‌ای انجام دهد که به مدت دوسال در اتحادیه‌ی اروپا به آن تعهد داده است.
DCA می‌گوید: «ما از سامسونگ می‌خواهیم که به مشتریانش اطلاعات واضح و غیرمبهمی درباره‌ی تلفن همراهشان بدهد. همچنین از سامسونگ تقاضا می‌کنیم که تلفن‌های همراه خود را با به‌روزرسانی تولید کند.»

پاسخ سامسونگ
سامسونگ در پاسخ به این شکایت، بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد که در آن می‌گوید این شرکت در حال کار برای پیشرفت به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری می‌باشد.
در این بیانیه نوشته شده است: «در ماه‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم تا بتوانیم اطلاعات بهتری راجع به مسائل امنیتی به مشتریان ارائه دهیم و تلاش‌های ما در راستای این مسائل و موضوعات می‌باشد.»
«امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است و ما هر روز به سختی کار می کنیم تا مطمئن شویم دستگاه‌هایی که می فروشیم و اطلاعات موجود در آن‌ها از امنیت برخوردارند.»

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.

LinkedInFacebookTwitter