کسب درآمدهای هنگفت از طریق ربات‌های تبلیغاتی زیان‌آور

تلاش برای کاهش تقلب‌های برخط مبارزه‌ای سخت در جهان تبلیغات به شمار می‌رود و اعدادی که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که هزینه‌ها بسیار زیاد هستند.
بر اساس مطالعه‌ای که تابستان گذشته توسط انجمن ملی تبلیغات ANA و White Ops که یک شرکت کاهش تقلب در تبلیغات برخط می‌باشد انجام شده است، صنعت تبلیغات در مجموع این سال ۷٫۲ میلیارد دلار را در سطح جهان به خاطر ربات‌های تقلبی و ساختگی از دست داده‌ است.
تقلب ربات‌ها، به ویژه ترافیک‌های غیرانسانی که ایجاد می‌کنند، زمانی رخ می‌دهند که گردانندگان آن‌ها قادر به فریب سامانه‌های تشخیص تبلیغات برای ثبت پرداخت‌ها هستند. این تقلب‌ها به تغییر ظاهر یک کاربر قانونی از طریق اکوسیستم تبلیغات می‌پردازد، اغلب این گردانندگان ربات‌ها هستند و نه تبلیغات‌کنندگان که پرداخت‌ها را برای حصول برداشت‌های جعلی جمع‌آوری می‌کنند.
در این مطالعه، این شرکت‌ها اقدام به اندازه‌گیری تقلب ربات‌ها با حذف برچسب‌های تشخیص در مبارزات تبلیغاتی از ۴۹ شرکت وابسته به ANA کردند. این مطالعه ۱۰ میلیارد برداشت وجه در تبلیغات برخط را در طی ۱۳۰۰ مبارزه‌ی تبلیغاتی در ۶۱ روز از یکم آگوست تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ ردیابی کرد و دریافت که در واقع هیچ تغییری در این دوره نسبت به زمانی که مطالعات در سال ۲۰۱۴ انجام گرفته بود، صورت نگرفته است.
در این گزارش نوشته شده است: «میزان کلی تقلب اساساً بدون تغییر بود. تنها حدود یک سوم از تبلیغات‌کنندگان که در هر دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شرکت داشتند، اعلام کردند که میزان ربات‌های دخیل کاهش یافته است، و این امر نشان می‌دهد که تقلب در تبلیغات در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان ادامه خواهد داشت.»
در حالی‌که میزان ۷٫۲ میلیارد دلار یکی از یافته‌های مهم این مطالعه است، شاید رقم وحشتناک‌تر برای شرکت‌ها مقدار پولی است که شرکت‌ها به طور متوسط برای تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که کسی آن‌ها را ندیده است:‌ مبلغ ۱۰ میلیون دلار!
اعدادی که در سراسر این گزارش ارائه شده‌اند‌ متفاوت هستند، اما هر چه پایین‌تر می‌رویم، وقتی به موضوع پول هزینه‌شده در ترافیک‌های از دست رفته می‌رسیم، درمی‌یابیم که هیچ شرکتی در این میان محفوظ نمانده است. کمترین میزانی که یک شرکت تبلیغاتی در اثر کلاه‌برداری ربات‌ها از تبلیغات زیان دیده است میزان ۲۵۰ هزار دلار و بیشترین میزان آن ۴۲ میلیون دلار است.
تنها گستردگی تقلب مطرح نیست، بله این تقلب در تبلیغات مؤثر هم باقی مانده است، مشخص شد که در میان یک چهارم از شرکت‌های تبلیغاتی، نه درصد از زمان دیده شدن تبلیغات به ربات‌ها اختصاص یافته است و نه انسان‌ها. بر اساس آمار، نرخ متوسط ربات‌ها برای تبلیغ‌کنندگان به میزان ۰٫۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، که نشان از این دارد که این مشکل، مشکلی مداوم است.
از آنجایی که میزان تقلب کمابیش باقی مانده است اما مسئولان ANA و White Ops استدلال می‌کنند که خسارت تا حد زیادی نسبت به آنچه که تصور می‌شد در سال جاری به میزان ۱۵ درصد در هزینه‌های دیجیتال جهانی افزایش یافته است.
شرکت‌های عضو ANA شامل اچ‌پی، آی‌بی‌ام و دل در این بررسی شرکت داشته‌اند، اما داده‌های گردآوری شده نسبت به اختصاص داده شدن به شرکت‌ها نامعلوم بوده است.
Bob Liodice رئیس و مدیر اجرایی شرکت ANA، سه‌شنبه اعلام کرده است که این گزارش کمک می‌کند تا متوجه شویم که گروه موثق پاسخ‌گوی TAG تا چه میزان حیاتی است، این گروه برنامه‌ای است که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با بدافزارها و رهایی از ترافیک‌های ساختگی آگهی‌ها در وب ایجاد شده است.
Liodice می‌گوید: «خسارت مالی سرسام‌آور و عدم پیشرفت واقعی و محسوس در کاهش تقلب‌ها نشان از اهمیت گروه TAGدارد. همچنین این موضوع بر لزوم اکوسیستم بازاریابی کلی برای مدیریت سرمایه‌گذاری رسانه‌ای با نظم و انضباط و کنترل بیشتر بر فرآیندهایی که کلاه‌برداران حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند، تأکید می‌کند.»
گردانندگان ربات‌ها مهارت‌های خود را به منظور فرار از شناخته شدن ارتقاء می‌دهند.
برخی از ربات‌های پیچیده‌تر می‌توانند رفتارهایی انسانی را تقلید کنند. برخی دیگر معمولاً با آدرس‌های آی‌پی مناطق مسکونی متصل می‌شوند، کاری که باعث می‌شود از فهرست سیاه نشانی‌ها خارج شوند، این راه‌حل کشف آن را در ارتباط با برداشت‌های قانونی بسیار مشکل می‌کند.
این ربات‌های تقلب در تبلیغات معمولاً از طریق بسته‌های نفوذی و یا بدافزارها منتشر می‌شوند. در سال گذشته بدافزارهای تقلب در تبلیغ مانند Kovter از فلش سوءاستفاده می‌کردند در حالی‌که شبکه‌های تبلیغاتی خودشان را به عنوان یک کالا برای مهاجمان گمنام عرضه می‌کردند.

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.