طراحی جدید آیکون اینستاگرام

بسیاری از مردم در مورد آیکون جدید اینستاگرام شکایت می‌کنند و خواستار این هستند تا دوباره به شکل «اولیه» خود برگردد. اما نظر شما در مورد این واقعیت کمتر شناخته شده چیست؟ آیکون قدیمی اینستاگرام (دوربین چهارضلعی با یک رنگین کمان داخل آن) در واقع آیکون اصیل این شرکت نیست.
قبل از اینکه اینستاگرام دارای یک نمایه به صورت آیکون باشد که همه با آن آشنا هستیم (و برای همه خاطره انگیز است) این نرم‌افزار در واقع دارای یک طرح بود که بسیار شبیه به یک دوربین واقعی بود، و به وسیله خود کوین سیستروم مدیرعامل آن طراحی شده بود. سیستروم در سال ۲۰۱۱ گفت که او این لوگو را تغییر می‌ دهد چرا که «چیزی در مورد ایسناگرام نمی‌گوید» و از یکی از کاربران این نرم‌افزار، که طراح و عکاسی به نام «کول رایز» بود، برای طراحی یک نمایه‌ی جدید در پاییز سال ۲۰۱۰ کمک خواست. اما این همه‌ی داستان نبود. وب‌گاه مشیبل با رایز در مورد این تغییر بزرگ اینستاگرام صحبت کرده است. بدون اینکه او در مورد این کار و کنار گذاشته شدن اثرش ناراحت شود، رایز فکر می‌کند که آیکون جدید عالی است که شاید تغییر آن برای او تعجب‌آور نباشد چرا که او دوست و همکار قبلی هر دو بنیانگذار اینستاگرام است.
رایز می‌گوید: «من از شکل جدید این لوگو بسیار هیجان‌زده شدم، من شکل حداقلی را دوست دارم. صرف‌نظر از رنگ‌هایی که در پشت آن هستند، تصویر سفید (پیکره‎ی واقعی نمایه‌ی جدید) زیبا است و من فکر می‌کنم که می‌تواند در گذر زمان تثبیت شود».
رایز می‌گوید که او همچنین دوست رابرت پدبری یکی از طراحان آیکون جدید و یکی از طراحان تغییرات بزرگ در طراحی فناوری است، که از جمله کارهای او مورد Uber در اوایل امسال و تغییرات بزرگ اپل برای تخت کردن طراحی IOS ۷ را می‌توان نام برد.
رایز می‌گوید: «اگر کسی در حال به‎روزرسانی آن باشد، من به این افراد اعتماد دارم. او بسیاری از آیکون‌های بزرگ را طراحی کرده است. من خوشحالم که او بر روی آن کار کرده است».

پیدایش یک آیکون
طراحی قدیمی رایز زمانی ظهور کرد که این برنامه در واقع با یک نام تجاری جدید بیرون آمده بود. سیستروم و همکار او مایک کریگر تازه اینستاگرام را بعد از اینکه ماه‌ها در حالت بتا قرار داشت، به اپ‎استور آورده بود. رایز یک کاربر فعال این نسخه‌ی بتا بود و دوست هر دو آن‎ها شد.
رایز می‌گوید: «من فقط در حال کمک به دو نفر از دوستان خود بودم که می‌خواستند یک برنامه عکاسی جدید را راه‌اندازی کنند. من فکر می‌کنم که آن‎ها باهوش‌ترین مردم جهان هستند. من واقعاً از برنامه‌ی اینستاگرام به عنوان یک برنامه‌ی عکاسی بسیار هیجان‌زده شدم».
هنگامی که این نرم‌افزار در اکتبر سال ۲۰۱۰ می‌خواست راه‌اندازی شود، اپل خواست که اینستاگرام را در بخش «ویژه‌» بازار خود قرار دهد، اما در اینجا مشکلی وجود داشت: نمایه‌ی اصلی (که خود سیستروم آن را طراحی کرده بود در واقع شکل تلطیف شده‌ای از یک دوربین سریع واقعی Polaroid OneStep بود) که دارای یک نشان تجاری بود و به حیات خود ادامه می‌داد. بنابراین سیستروم از رایت کمک خواست و او نیز یک آیکون شبیه به دوربین ساخت که او را راضی می‌کرد.
رایز می‎گوید: «ارایز گفت: ما نمی‌توانیم از آیکون کنونی خود استفاده کنیم چرا که دارای نشان تجاری است و بسیار خوشحال می‌شویم بتوانیم یکی از آیکون‌‎های قبلی شما را خریداری کنیم. او به یکی از آیکون‌های من اشاره می‌کرد که از یک دوربین Bell & Howell که یک دوربین ۸ میلی‌متری از دهه‌ی پنجاه است، الهام گرفته بود».

۱
این آیکونی بود که او در مورد آن صحبت می‌کرد. رایز که سال‎ها نرم‌افزارهای خود را ساخته بود، این آیکون را برای شروع خود طراحی کرده بود، اما او به سیستروم گفت که ممکن است بتواند این طرح را طوری تغییر دهد که برای اینستاگرام مناسب‌تر باشد. سیستروم به او یک ساعت وقت داد.
رایز شروع به کار کرد و ظرف مدت ۴۵ دقیقه لوگوی اینستاگرام متولد شد.
او می‌گوید: «من این دوربین تخیلی را با الهام از Bell & Howell با عناصری از آیکون قدیمی ساختم به طوریکه یک انتقالی ساده را نشان می‌داد».
نمایه‌ای که رایز ارسال کرد یک نسخه کمتر جلا داده شده از یک نمایه بود که ما سال‎ها بر روی آن کلیک کرده‌ایم. او به اجرای راهنمایی‌های سیستروم ادامه داد و جزییاتی نظیر یک اثر نور در بالای سر و جزییات اتاقی در داخل لنز دوربین را (شما می‌توانید یک پنجره را هم اگر با دقت نگاه کنید، مشاهده کنید) در آن قرار داد. نسخه‌ی نهایی آیکون رایز همان چیزی شده که در اینستاگرام ۲ در سال ۲۰۱۱ دیده شد.
۲

رایز می‌گوید: «ما واقعاً از آن راضی نبودیم. ولی ما آیکون را طراحی کرده بودیم و هنگامی که آن را به فیس‌بوک فرستادیم، مورد استقبال قرار گرفت».
اگرچه رایز این نمایه جدید را دوست دارد، اما ترس زیادی در توئیتر در مورد این تغییر وجود دارد، به ویژه در مورد انتخاب رنگ‌ها و گرادیان‌ها. البته هر گاه که یک تغییر عمده در یک محصول یا خدمات برجسته رخ می‎دهد این یک واکنش طبیعی است.
اوبر در ادامه می‎گوید: «این شبیه به طراحی مجدد اوبر است (مردم در ابتدا ترسیده بودند اما اکنون کاملاً طبیعی شده است) تغییرات می‌توانند سخت باشد، اما مردم باید خود را با آنها تطبیق دهند، اما من فکر می‌کنم که مردم این طرح جدید را هنگامی که شروع به استفاده از آن به عنوان صفحه خانگی خود کنند، دوست خواهند داشت».

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.

اسکن امنیتی وب سایت
(5000 تومان)

نوع وب سایت: وبلاگ، شرکتی، تجارت الکترونیک و کسب و کارحرفه ای
آسیب پذیری های OWASP (شامل بررسی 10 آسیب پذیری متداول)
اسکن نرم افزار/وب سایت توسط Acunetix نسخه 11
اسکن تمامی پورت ها با ابزار Nmap
اسکن وب سرور و پیکربندی آن توسط ابزار Nikto
اسکن تزریق توسط نرم افزار قدرتمند SQLmap