سامسونگ با کاهش تمرکز بر تلفن همراه، به خانه‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی رو می‌آورد

تحلیل‌هایی که در مورد تغییر فرهنگ ارائه‌ی محصولات مختلف در سامسونگ ارائه می‌شود حاکی از آن هستند که با کم شدن رونق گوشی‌های هوشمند تمرکز بر اینترنت اشیاء، تراشه‌ها و صفحه‌نمایش افزایش یافته است.
بر اساس پیش‌بینی‌های محققان IDC دهه‌ی گوشی‌های هوشمند امسال به پایان خواهد رسید و رشد فروش آن‌ها امسال برای اولین بار به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. تغییر راه‌بردهای فروش به سمت شرکتهای اقتصادی نوظهور موجب کاهش سودهای حاصله شده است و فروشندگان تحت فشار هستند تا محصولات خود را با کارآیی‌های سطح بالا در بسته‌هایی با قیمت‌های متوسط روانه‌ی بازار کنند، فقط برای این‌که در بازار باقی بمانند.
اما تأمین‌کنندگان گوشی‌های هوشند در این زمینه ناکام بوده‌اند، با وجودی که تلاش‌های مستمر و پیگیر فراوانی انجام داده‌اند تا یک دستگاه فوق‌العاده را عرضه کنند که بتواند افت سرعت فروش گوشی‌ها را جبران کند.
دوران کوتاه تبلت‌ها، علاقه‌ی متوسط به ساعت‌های هوشند- این‌ها همه گواهی بر مشکلات فراوان در یافتن یک عامل مطمئن هستند که بتواند تجدید نظری بر بازارهای بزرگ صورت داده و در عین حال سودآور باشد، چه رسد به این‌که بخواهد همچون گوشی‌های هوشمند بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم باشد.
معضل دیگر مربوط به فروشندگان است. هنوز هم هرکسی که یک گوشی تلفن همراه را می‌خرد، می‌خواهد که ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار برای آن پول خرج کند، و در عین حال همه‌ی ویژگی‌های جدید موجود در بازار را در بر داشته باشد. برای بیشتر تأمین‌کنندگان برآوردن این انتظار و صرفه‌ی اقتصادی داشتن در این زمینه بسیار دشوار است، از این رو تلاش برای بازارهای جدید در زمینه خانه‌های هوشمند و یا خودروها و فضای وسیع اینترنت اشیاء بیشتر شده است.

سامسونگ نیاز به یک فرهنگ جدید دارد
اکنون در حال رسیدن به یک دوره‌ی گذار بسیار چالش‌برانگیز برای بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، یعنی سامسونگ هستیم. بر طبق اظهارات نایب رئیس مدیرعامل سامسونگ Kwon Oh Hyun افزایش رقابت، رشد کند اقتصاد جهانی و یک فرهنگ مبتنی بر سخت‌افزار همه به این غول کره‌ای ضربه می‌زنند.
او در یک سخن‌رانی که در جمع رسانه‌ها و کارکنان عنوان کرده است، هشدار می‌دهد که مدل‌های جدید کسب و کار، مبتنی بر نرم‌افزار، در حال تضعیف سخت‌افزار سنتی به عنوان یک عنصر رقابتی متفاوت هستند. او می‌گوید: «قلمروی صنایع در حال فروپاشی هستند. ما باید وارد عرصه‌ای شویم که تاکنون در آن عرصه تجربه‌ای نداشته‌ایم.»
او تصریح می‌کند که تماس‌هایی از پیشینیان خود داشته است که به او توصیه می‌کنند سامسونگ را به شرکت نرم‌افزاری تبدیل کند و می‌افزاید: «چشم‌انداز رقابت به سمت نرم‌افزار و سامانه‌ی عامل در حال تغییر است و ما نیاز داریم تا یک سامانه‌ی جدید ساخته و شایستگی خود را در آن محک بزنیم.»

خانه‌های هوشمند و محصولات پوشیدنی
در نمایشگاه CES، سامسونگ برخی از نوآوری‌های خود را ارائه کرد به این امید که آن‌ها را برای چشم‌انداز جدید تجارت خود، هم به عنوان سازنده دستگاه و هم به عنوان دومین تولیدکننده‌ی تراشه در دنیا عرضه کند. یکی از محصولات مورد توجه در نمایشگاه لاس‌وگاس یک تراشه‌ی پوشیدنی بود که به ویژه برای ابزارها و وسایل تناسب اندام به کار می‌رفت و ادعا می‌شد که اولین تراشه در دنیاست که توانایی اندازه‌گیری‌های متعددی همچون چربی بدن، درجه‌ی حرارت و ضربان قلب را دارد. علاوه بر این، این شرکت کره‌‌ای به رونمایی از سامانه‌ی عامل مرجع لازم خود برای سرعت بخشیدن به توسعه‌ی محصولات تجاری همچون ساعت‌های تناسب اندام که بر پایه‌ی WPU بنا شده‌اند، پرداخت.
دیگر تمرکز اصلی سامسونگ بر خانه‌های هوشمند بود، این شرکت برخلاف شرکت Qualcomm و دیگر رقبای گوشی‌های هوشمند خود تمرکز اصلی خود را بر تلویزیون به جای گوشی در نقش کنترل‌کننده‌ی مرکزی خانه نهاده است.
سامسونگ در حال حاضر دارای یک سامانه‌ی خانگی هوشمند است که بعد از تصاحب شرکت SmartThings در سال ۲۰۱۴ با ویژگی اتصال وای‌فای، گوشی هوشمند را به شبکه‌ی هوشمند خانگی متصل می‌کند. با این حال گوگل و دیگران نیز دارای یک شبکه‌ی هوشمند خانگی هستند و چارچوب بهتری برای زیرساخت‌های نرم‌افزاری دارند. بنابراین سامسونگ خود را متمایز کرده و به ترکیب ارائه‌ی چندین محصول هم‌زمان برای تعبیه در شبکه‌ی هوشمند خانگی خود،SmartThings ، در تلویزیون می‌پردازد. این کار به سامسونگ اجازه می‌دهد تلویزیون‌های سطح بالای SUHD خود را به عنوان محصولاتی که برای کار با اینترنت اشیاء آماده هستند عرضه کند، و هم‌زمان در حال حرکت دادن مرکز کنترل خانه از رهگیرهای وای‌فای به سمت تلویزیون است.
سامسونگ می‌گوید که SmartThings هم اکنون می‌تواند دستگاه‌های سامسونگ را به علاوه ۲۰۰ محصول ارائه‌شده توسط شرکت‌های ثالث از قفل‌کننده‌های درب خانه تا دوربین‌های امنیتی کنترل کند. این بررسی و هدایت هم اکنون از طریق یک صفحه‌ی مدیریتی تلویزیون به جای نرم‌افزارهای جداگانه‌ی متعدد در گوشی همراه انجام می‌شود (البته هشدارها می‌توانند به گوشی‌های هوشمند منتقل شوند). این روی‌کرد تلویزیون محور سامسونگ یکی از مزایای سیاست این شرکت برای فاصله گرفتن از شرکت گوگل است. این سامانه‌ی عامل طراحی شده از سامانه‌ی عامل تایزن مبتنی بر لینوکس برای تلویزیون‌های هوشمند (و البته وسایل پوشیدنی) بهره می‌گیرد که خود را از اندروید متمایز می‌کند و فرصتی برای ایجاد اکوسیستم جداگانه برای برنامه‌های خود در مناطقی می‌دهد که هنوز سامانه‌ی عامل گوگل عملاً تبدیل به یک استاندارد نشده است.

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.

اسکن امنیتی وب سایت
(5000 تومان)

نوع وب سایت: وبلاگ، شرکتی، تجارت الکترونیک و کسب و کارحرفه ای
آسیب پذیری های OWASP (شامل بررسی 10 آسیب پذیری متداول)
اسکن نرم افزار/وب سایت توسط Acunetix نسخه 11
اسکن تمامی پورت ها با ابزار Nmap
اسکن وب سرور و پیکربندی آن توسط ابزار Nikto
اسکن تزریق توسط نرم افزار قدرتمند SQLmap