درآمد میلیاردی مجرمان سایبری از طریق ربات‌های تبلیغاتی مخرب

بر اساس تحقیقاتی که از سوی یک شرکت امنیتی به نام White Ops صورت گرفته است، بات‌نت‌ها میزان ۷٫۲ میلیون دلار خسارت به تبلیغات برخط وارد کرده‌اند.
سال گذشته شرکت‌های فعال در این صنعت گفتند که ۵ میلیارد دلار از دست رفته است، نزدیک به ۶٫۳ میلیارد دلاری که White Ops در دسامبر سال ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرده بود، و این به خاطر معضل بات‌نت‌ها است که تعداد کلیک‌های تبلیغات برخط را به میزان زیادی افزایش می‌دهند.
میزان متوسط خسارت ده میلیون دلار به ازای هر آگهی‌کننده بود، و سخت‌ترین ضربه‌ی وحشتناک به میزان ۴۲ میلیون دلار بود.
بر طبق گزارش، ربات‌ها در سال ۲۰۱۵ و به واسطه‌ی تقلب در تبلیغات دیجیتال موجب شدند که کلاهبرداران امسال بیشتر از هر سال دیگری به پول نقد زیادی دسترسی پیدا کنند.
این کار یک تلاش مشترک از سوی انجمن تبلیغات ملی که در آن ۴۹ شرکت تبلیغاتی محتوای برخط خود را برچسب‌زنی می‌کنند از ماه آگوست تا سپتامبر است، که به محققان اجازه می‌دهد تا بدانند چه میزان از ربات‌ها روی تبلیغات آن‌ها کلیک کرده‌اند.
عناوین تجاری شامل پلی‌استیشن، فورد، یونیلور، دل، آی‌بی‌ام و مک دونالد نیز در میان این غول‌های تجاری حضور دارند. مقدار این خسارت‌ها به هر کدام از شرکت‌ها به صورت جداگانه مربوط نشده است.
محققان می‌گویند که نه درصد از این کلیک‌ها جعلی بوده‌اند که معادل خسارتی به میزان ۱۰ میلیون دلار به نسبت هر کدام از این شرکت‌های تبلیغ کننده است.
حجم اثرگذاری بر ناشران به دلیل این ربات‌ها شش درصد افزایش یافت.
این گزارش می‌گوید: برخی از این شرکت‌های تبلیغاتی در صورتی که نتوانند فعالیت این ربات‌ها را کاهش دهند، ده‌ها میلیون دلار در این سال از دست خواهند داد.
این شرکت سهامی تأسیس‌شده در نیویورک که توسط دن کمینسکی که پژوهش‌گر امنیتی مشهوری است بنیان‌گذاری شده است، در این گزارش اشاره می‌کند که بیشتر ربات‌ها، تبلیغات برنامه‌ریزی شده را با اکثر تبلیغات ویدئویی برنامه‌ریزی شده‌ی سودآور به نفع خود سرقت می‌کردند.
ناشرانی که ترافیک‌های گران‌قیمت پرداخت به ازای هر کلیک را خریداری می‌کردند، بهترین افراد برای کلاه‌برداران با ربات‌های تازه و کشف نشده بودند، در حالی‌که کلیک‌ کردن توده‌های مردم بر روی تبلیغاتی که چیزی عاید کسی نمی‌کرد، آخرین چاره‌ی مجرمان بود.
ربات‌های کلاه‌برداری در تبلیغات، تا زمانی که بسیاری از شرکت‌های مجرم به ارائه‌ی ربات‌های جدید می‌پردازند، پرسود باقی خواهند ماند.
مایکل تیفانی، مدیر اجرایی می‌گوید که کلاه‌بردارانی که ربات‌های خود را تازه و به‌روز نگه می‌دارند، بالاترین درآمد را کسب می‌کنند.
تیفانی می‌گوید: «بنابراین ربات‌ها، از زمانی که رایانه‌ها به وسیله‌ی آن‌ها آلوده می‌شوند تا زمانی که به طور گسترده کشف شده و کسی دیگر بابت آن‌ها چیزی پرداخت نمی‌کند، سودآوری می‌کنند.»
«آلودگی سامانه‌های کاربران بیشترین تأثیر خود را به نفع درآمدزایی ربات‌های جدید، و بر خریدهای مربوط به تبلیغات با CPM (هزینه به ازای هر هزار نفر) بالا می‌گذارد.»
«از آنجا که بسیاری از سامانه‌ها نمی‌توانند تشخیص دهند که سامانه‌های تازه آلوده شده در حال ارسال ترافیک‌های غیرانسانی هستند، خریدهای مستقیم با CPM بالا، معامله‌های برنامه‌ریزی شده بازارهای خصوصی و خریدهای سامانه‌‌های رده‌بالا همه تأثیر می‌پذیرند.»
کمینسکی می‌گوید: «ترافیک تقلبی در حالی‌که از رایانه‌های آلوده خارج می‌شود، تقریباً همیشه قانونی به نظر می‌رسد.»
او می‌گوید: «تقلب در تبلیغات وضعیتی عجیب با ظاهری معتبر دارد، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که از یورش حساب بانکی یا دسترسی کسی به حساب جی‌میل خود در امان باشید، اما به نظر نمی‌رسد تبلیغات تقلبی حتی با استفاده از کوکی‌های تشخیص کاربر میزبان، به عنوان تقلبی شناسایی شوند. در حالی‌که اکوسیستم کلی آلوده است، اما کاربر نهایی تأثیر بسیار اندکی را از تقلب احساس می‌کند. با این حال تأثیری که تقلب بر اپراتورها می‌گذارد گسترده است و این تأثیر رو به افزایش است.»

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.