بهترین نشان‌های تجاری در سال ۲۰۱۶ چه می‌کنند

ما اعتقاد داریم که در سال ۲۰۱۶ بیش از هر زمان دیگری از دوران بازار خلاقیت‌محور دیوانه‌وار به سمت یک دوران بستر جامع نرم‌افزاری تحلیلی پیش‌بینی‌شده حرکت خواهیم کرد. این کار ما را قادر می‌سازد که به خلق محتوای جدید مناسبی بپردازیم که به وسیله‌ی داده‌ها مهندسی شده و به شکل گسترده و قابل قیاسی توزیع می‌یابند. با فرصت‌های فراوانی که از داده‌های بزرگ ایجاد می‌شوند، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، انتقال‌های ویدئویی و .. ما باید مراقب باشیم که بازار را بیش از حد پیچیده نکنیم و از این نکته غفلت نکنیم که چه کسی در عمل در کار است:‌ مشتریان و مخاطبان ما.
حال بیایید با هم نگاهی به آینده‌ی بازار بیاندازیم تا مطمئن شویم که شما و عنوان تجاری‌ شما از جریان حرکت خود آنچنان‌که باید استفاده می‌کنند تا نشان خود را قوی نگاه دارند:
اساس کار دانش مشتری و سادگی در کار است- مردم انتخاب‌های بیشتری خواهند داشت و در اطلاعات و داده‌ها (که برای هر بازاریابی صدق می‌کند) غرق خواهند شد. به موازات آن آن‌ها می‌خواهند زمان کمی صرف کنند تا ببینند که چه چیزی برایشان مناسب است. در عوض آن‌ها می‌خواهند توصیه‌های هوشمند و به صورت شخصی دریافت کنند که با توجه به نیاز آن‌ها در هر زمان به کار آن‌ها بیاید.
بر اساس مطالعات روی تغذیه‌ی مشتریان بالقوه که از سوی DemandGen صورت گرفته است، حدود ۴۲ درصد از شرکت‌های حاضر در بازار، روش‌‌های خود را برای بیش از دو سال به کار گرفته‌اند. برترین عنوان‌های تجاری برنامه‌های خاصی برای تغذیه‌ی مشتریان بالقوه‌ی خود دارند و به شخصی‌سازی آن‌ها می‌پردازند تا به آن‌ها چشم‌اندازی در مسیرهای دیگر، بسته به علایق و عمل‌کردهای خود عرضه کنند. این شاخص قابل توجهی است که پیش‌بینی بازار تأثیری بر اجرای برنامه‌ی تغذیه‌ی مشتریان احتمالی دارد.
یکی از روش‌های سفارشی که بازاریان هوشمند در این زمینه از آن استفاده می‌کنند، استفاده از قیمت‌گذاری پویا است. مدل‌هایی نظیر پذیره‌نویسی سهام. برای مثال ارائه‌دهندگان محتوای دیجیتال نظیر Spotify، Amazon Prime Video و Kindle Unlimited و یا راهبرد و یا «آنچه را می‌خواهید بپردازید( PWYW)» از این جمله هستند. در اینجا قیمت‌گذاری بیشتر توسط مشتریان انجام می‌شود تا شرکت‌ها. یک مثال جالب توجه در زمینه‌ی PWYW شرکت Humble Bundl است. با این حال مراقب باشید که قیمت‌گذاری پویا نباید تجربه‌ی منفی را به مشتری منتقل کند همچنان‌که در مورد برخی از افرادی که از طریق Uber و یا New Year´s Eve ماشین رزرو می‌کنند رخ داده است، اشتباهی که اغلب توسط خطوط هوایی و هتل‌ها در هنگام استفاده از روش مدیریت منسوخ قیمت‌گذاری استفاده می‌شود.
قلب بازاریابی جدید کسب اطلاعات زیاد و تحلیل آن‌هاست: توانایی توسعه‌ی دید تحلیلی و یکپارچه‌ی فعالیت‌ها و عمل‌کردهای تجاری مشتری عنوان تجاری‌ را قادر خواهد ساخت تا طراحی‌های خود را شخصی کنند در حالی‌که هنوز قادر به این باشند که فن‌ها و روی‌کرد‌های بازاریابی ساده را به کار گیرند. داده‌های زیاد و تحلیل آن‌ها کمک می‌کند تا دیدگاه‌های جدید کشف شده و برای کسب یک مزیت رقابتی واضح‌تر عرضه شوند. به ویژه که فن‌آوری‌های شناختی پیشرفته بازاریابان را قادر می‌سازند تا درک بهتری از وضعیت داشته و خواست و نیازهای بازار را بهتر پیش‌بینی کنند. با کمک ابزارهای بسیار پیچیده CRM مانند Zoho، Hubspot، و یا Nimble حتی شرکت‌های متوسط و کوچک نیز قادر خواهند بود تا از غنای این اطلاعات به نحو احس استفاده کنند. این نرم‌افزارهای داده‌محور و جامع و سامانه‌های مدیریتی به جمع‌آوری، ترکیب، بخش‌بندی و تجزیه‌ و تحلیل مجموعه داده‌های مربوطه پرداخته و به ایجاد بینش و تطابق گروه‌های هدف جدید یا موجود می‌پردازند و آن‌ها را با راه‌بردهای بازاریابی و فروش شما یکپارچه می‌کنند و برای اقدامات آتی توصیه‌هایی دقیق ارائه می‌کنند و البته شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند همواره به سراغ راه‌حل‌های پیچیده‌تر CRM از مجموعه‌های Salesforce Pardot، Microsoft Dynamics، و یا Oracle CRM بروند.
فروش از طریق رسانه‌های اجتماعی:‌ با رسیدن به یک دوره‌ی پایدار در بسیاری از کشورها، فیس‌بوک محبوب‌ترین وب‌گاه رسانه‌های اجتماعی است. بر اساس مطالعات مؤسسه‌ی Pew Research در ایالات متحده‌ی آمریکا ۷۲ درصد از بزرگ‌سالانی که برخط می‌شوند کاربران فیس‌بوک هستند که شامل ۶۲ درصد همه‌ی بزرگ‌سالان ایالات متحده‌ی آمریکا است.
نسبت افراد برخطی که از سرویس‌های Pinterest و Instagram استفاده می‌کنند در سه سال گذشته دو برابر شده است. ۳۱ درصد از بزرگ‌سالان از Pinterest استفاده می‌کنند (در مقایسه با ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۲) در حالی‌که ۲۸ درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند (در مقایسه با ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۲) همچنین به لحاظ تعامل کاربران با یک‌دیگر، سهم کاربران شبکه‌های اینستاگرام، Pinterest و LinkedIn روزانه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام، ۲۷ درصد از کاربران Pinterest و ۲۲ درصد از کاربران LinkedIn به طور منظم روزانه از این شبکه‌ها بازدید می‌کنند.
بدون شک، رسانه‌های اجتماعی ابزاری قدرت‌مند برای به حرکت درآوردن ترافیک شبکه به سمت ‌وب‌گاه‌ها است. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فروش، مرحله‌ی هوشمند بعدی است که شما برای تجارت خود باید در آن گام بگذارید. فروش در رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر اهمیت فزاینده‌تری نسبت به دو یا سه سال گذشته یافته است، که باید به طور کامل در بازاریابی شرکت‌ها و راه‌برد فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۶ گنجانده شود. LikedIN به ویژه برای فعالیت‌های بنگاه به بنگاه یا B۲B برای به حرکت در آوردن ترافیک شبکه به سمت شما می‌تواند حتی بالاتر از توییتر و فیس‌بوک پیش برود. به هر حال تصور ما این است که توییتر به طور قابل توجهی در سال ۲۰۱۶ اهمیت کمتری خواهد یافت. با استفاده از Snapchat می‌توانید به ارائه‌ی کارهای خود بپردازید زیرا که برای هر بازاریابی از جمله اصول اولیه و ضروری است.
هنگامی که به توسعه‌ی راه‌برد رسانه‌های اجتماعی خود می‌پردازید لازم است که دو جنبه‌ی مهم را در نظر داشته باشید: اولین مورد این‌که بدون در نظر گرفتن شبکه‌های اجتماعی برای شرکت و عنوان تجاری خود داشتن معیارهای مناسب و تعریف و پیگیری موفقیت امری کلیدی است. در سال ۲۰۱۶ شرکت‌ها کاملاً درک کرده‌اند که تنها بازدیدها مهم نیستند بلکه تعامل با سایر معیارهای دیگر مانند نظرات، به اشتراک‌گذاری‌ها زمآن‌های توقف و … حیاتی هستند. عنوان‌های تجاری پیچیده‌تر حتی معیارهایی مناسب برای برای اندازه‌گیری کیفیت نظرات دارند (برای مثال تحلیل Klout شخص نظردهنده را امتیازبندی می‌کند و به رهگیری و فروش از طریق نظرات می‌پردازد) و از معیارهای واکنشی به طور کامل دوری می‌کنند. به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی منجر به درآمدزایی و برتری می‌شوند. اما بیش از همیشه نیاز به ارائه‌ی اهداف خاص و بلند پروازانه‌ی ROI است. دوم این‌که فعالیت‌های اجتماعی و انتظارات خود را بیش از اندازه لازم در زمان کوتاه گسترش ندهید. به عبارت دیگر: اجتماعی برخورد کنید برای مثال به صحبت‌های مخاطبان گوش فرا دهید، به پرسش‌های آنان پاسخ گویید، از ایده‌های آن‌ها بهره بگیرید و بااحترام با آنان برخورد کنید. عنوان‌های تجاری‌ رده‌بالا در زمینه‌ی بهره‌گیری از ابزارهای شنود اجتماعی و به کاربستن فرآیندهای آن بهترین هستند.
با نسل Z تعامل بیشتری برقرار کنید: در اینجا به نسل زد می‌رسیم نسلی که حول و حوش هزاره از میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۰ به دنیا آمده‌اند. نسل زد حدود یک چهارم از جمعیت ایالات متحده (مشابه دیگر کشورها) را تشکیل می‌دهند. در حالی‌که نسل هزاره‌ی نسل Y جهان را بدون رایانه به خاطر نمی‌آورند، نسل زد جهان را بدون دسترسی کامل و مناسب برای وب به خاطر نمی‌آورند. سهولت استفاده آنان از فن‌آوری هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی برای شرکت‌های بزرگ جهت دسترسی به آن‌ها پدید می‌آورد.
آن‌ها بسیار کار راه‌انداز هستند و بسیار محافظه‌کارتر از نسل قبل خود Y می‌باشند و از تنوع و تفاوت استقبال می‌کنند. آن‌ها به خوبی آگاه و به لحاظ فکری مستقل هستند و دارای مسئولیت اجتماعی می‌باشند. نسل Z سخت‌تر قابل دستیابی هستند و نسب به نسل Y با سختی بیشتری می‌توان با آن‌ها تعامل کرد. آن‌ها توجه کوتاهی به هر چیز دارند و درصد قابل توجه ۱۱ درصد از آن‌ها دچار اختلال کم توجهی ADHD تشخیص داده شده‌اند.
بازاریابی تلفن همراه و مبتنی بر محل سکونت موجب حذف تفکر ایستا می‌شود: در ماه می سال ۲۰۱۵ گوگل اعلام کرد که جست‌وجوهای روی تلفن همراه در ده‌ کشور از جمله ایالات متحده‌ی آمریکا و ژاپن بیشتر از رایانه انجام می‌شود. در نتیجه‌ی آن بازاریابان هوشمند سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی بازارهایی که با تلفن همراه در ارتباط هستند انجام خواهند داد و با شدت بیشتری به تعامل با کاربران این حوزه در سال ۲۰۱۶ خواهند پرداخت. فن‌آوری‌های مبتنی بر محل سکونت مانند Beacons و RFIDs کشش‌های زیادی خواهند داشت. برای مثال ۳۱۳ Somerset که یک مرکز در نزدیکی ایستگاه Somerset MRT است اولین مرکزی است که در سنگاپور شبکه‌ی راهنمای تبلیغات تلفن همراه را راه‌اندازی کرده است. کاربران نرم‌افزار Tring۳۱۳ با رضایت خاطر می‌توانند کوپن‌هایی دریافت کرده و هنگامی که در فاصله‌ی ۵۰ تا ۵۰۰ متری این مرکز هستند، پیام‌های خرید دریافت کنند. در بسیاری از موارد خرده‌فروشان گزارش داده‌اند که فروش آن‌ها به میزان ۴۶ درصد به واسطه این نرم‌افزار افزایش پیدا کرده است.
اگر می‌خواهید که درباره‌ی اهمیت تلفن همراه و بازاریابی مبتنی بر مکان اطلاعات بیشتری کسب کرده و بدانید که چگونه کسب و کار خود را در تلفن‌های همراه گسترش دهید، ما به شما پیشنهاد میکنیم که کتاب آگاهی‌دهنده‌ی «تغییر ذهنیت نسبت به تلفن همراه؛ راهنمای کسب و کار شما در لحظات تلفن همراه» نوشته‌‌شده توسط B. and J. Ask را مطالعه کنید که اطلاعات، مثال‌ها و دیدی ارزشمند را عرضه می‌کند.
بر اساس گزارش مرکز مطالعات Pew که در آگوست ۲۰۱۵ منتشر شده است، ۳۶ درصد از دارندگان گوشی‌های همراه از نرم‌افزارهای پیام‌رسانی نظیر واتس‌اپ، کیک و یا Apple´s iMessage استفاده می‌کنند.
تمامی شبکه‌های بزرگ اجتماعی دارای مؤلفه‌های پیام‌رسانی هستند، و در اینجا تنها مسأله‌ی زمان مطرح است زیرا که آن‌ها معین می‌کنند که چگونه اطلاعات برای اهداف جامع و مؤثر بازاریابی در دسترس فعالیت‌های تجاری قرار گیرد. برنامه‌های پیام‌رسانی یک بخش به طور فزاینده مهم از فضای برنامه‌های تلفن همراه هستند. برنامه‌ی پیام‌رسان واتس‌اپ شرکت فیس بوک و خود برنامه پیام رسان فیس‌بوک در سراسر کشورهای غربی به طور مؤثری قوی عمل می‌کنند در حالیکه در کشورهای دیگر وزنه دیگر برنامه‌های پیام رسانی سنگین‌تر است در کشور چین برنامه‌ی پیام‌رسان وی‌چت، در کشور ژاپن لاین، در کره‌ی جنوبی KakaoTalk نقش اساسی را در هدایت بازارها در آسیا بر عهده دارند. میلیاردها کاربر برنامه‌های پیام‌رسانی نشان‌دهنده‌ی فرصت‌های فراوان برای کسانی است که می‌توانند از این موقعیت بهره‌برداری کرده و با استفاده از این برنامه درآمد ایجاد کنند.
علاوه بر این بازی‌ها و ویژگی‌های پیام‌رسانی مانند استیکرها می‌توانند موجب کسب درآمد در این عرصه شوند، ناشران در حال آزمایش راه‌های جدید برای گسترش درآمد بالقوه‌ی خود در این عرصه هستند.
به عنوان مثال، وی‌چت در عرصه تجارت تلفن‌های همراه پیشرو است. این شرکت در زمینه‌ی پرداخت با تلفن همراه موفقیت فراوانی کسب کرده است که با آن کاربران قادر هستند بلیط‌های سینما، تاکسی و حتی خدمات شهری را خریداری کنند. دیگر سامانه‌های پیام‌رسانی در آسیا و اقیانوسیه نیز فعالیت زیادی در این زمینه داشته‌اند در حالی‌که در غرب هنوز به صورتی سطحی با این قابلیت برخورد می‌کنند. برنامه‌های پیام‌رسانی علاوه بر این تبلیغات را نیز تجربه می‌کنند. پیشرفت آن‌ها در این زمینه آهسته و پیوسته است زیرا که ناشران می‌خواهند با احتیاط و بدون مزاحمت با تبلیغات مزاحم به سراغ کاربران بروند. مثلا وی‌چت با موفقیت تبلیغات را با جدول زمانی کاربران خود یکپارچه کرده است. اشکال خلاقانه‌ی تبلیغات و ترویج عنوان‌های تجاری‌ کلید حرکت رو به جلو در این راه خواهد بود. برای مثال Snapchat Discover این امکان را می‌دهد که عنوان‌های تجاری با مشتریان خود به صورتی کاملاً خلاقانه برخورد داشته باشند و از مرزهای سامانه‌های تبلیغات فراتر روند در حالی‌که بسیاری دیگر هنوز در مسائل تبلیغات سنتی گرفتار هستند. قطعاً ناشران راه‌های بیشتری برای گسترش این مدل در برنامه‌های پیام‌رسانی پیدا خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد چشم‌انداز برنامه‌های پیام‌رسانی گزارش بسیار خوبی را از App Annie مشاهده کنید.
هوش مصنوعی، گجت‌های پوشیدنی، واقعیت مجازی و روبات‌ها نیز حضور دارند: قابلیت‌های هوشمند ماشین‌ها به صورت پیوسته‌ای هر سال در حال رشد هستند. روش‌های جدید محاسباتی جدیدی مانند محاسبات کوانتومی ابداع می‌شوند.
که سرعت حرکت صنعت را به مافوق صوت رسانده است. برای گرفتن ایده باید به پیشرفت‌های جدید نظر کنیم یکی پیشرفت‌هایی در پروژه‌های RoboWatch است که رایانه را با نشان دادن استفاده از آن در کارهای پیچیده به وسیله‌ی ارسال ویدئوها به وب‌گاه یوتیوب آموزش می‌دهد.
در سال ۲۰۱۶ ما به سمت شروع استفاده از دستیاران شخصی بیشتری با نام مستعار Chatbots خواهیم رفت و و آن‌هایی که به صورت برخط عرضه خواهند شد بسیار هوشمندتر خواهند بود. Chatbot دارای بسیاری از ویژگی‌های آخرین برنامه‌های پیام‌رسانی هست همچون سامانه‌های Amazon´s الکسا، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت که بسیار پیچیده‌تر خواهند شد، بهترین آن‌ها به زودی قادر خواهند بود به شما پیشنهادات شخصی عرضه کرده و خواسته‌ها و نیازهای شما را پیش‌بینی کنند. ما آن‌ها را اولین بار در خریدهای خود خواهیم دید. دستیاران شخصی هوش مصنوعی که می‌توانند اینترنت را مورد بررسی قرار دهند و متوجه شوند که شما دقیقاً چه می‌خواهید می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو در سال‌های اخیر باشند.
گجت‌های پوشیدنی و واقعیت مجازی در حال حرکت به سمت مسیر اصلی خود و تبدیل شدن به زمینه‌ای مهم از بازار هستند. در کنار هدست‌های واقعیت مجازی نظیر Oculus Rift، دوربین‌های سه‌بعدی نیز فروخته می‌شوند و ویدئوهای ۳۶۰ درجه اینترنت را فراگرفته‌اند و به طور قابل توجهی تجربه‌ای بی‌نظیر به کاربران عرضه می‌کنند. بروید و خودتان آن را تجربه کنید، کلیک کنید و پیگیری نمایید، در سراسر صحرای Jakku در جنگ ستارگان به حرکت درآیید: نیروی بیداری با تجربه‌ی ۳۶۰ درجه‌ی همه‌جانبه‌ای به طور انحصاری برای فیس‌بوک ایجاد شده است.
شما نیز می‌توانید خود چنین فیلم‌هایی را توسعه داده و قرار دهید. تنها لازم است که دوربین‌های ۳۶۰ درجه همچون Ricoh Theta و یا Kodak SP۳۶۰ داشته باشید و آن‌گاه می‌توانید داستان محبوب خود را در بستر ۳۶۰ درجه یوتیوب به اشتراک بگذارید. البته ممکن است شما بخواهید برای استفاده از تجربه ۳۶۰ درجه در گوشی همراه خود از Google Cardboard استفاده کنید.
تصاویر متحرک و ویدئوها تبدیل به پادشاهان نهایی در عرصه‌ی این جنگل خواهند شد: سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سال‌هایی باورنکردنی برای محتوای ویدئویی در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک بودند که در حال حاضر یک بازیگر جدی در عرصه‌ی محتوای بصری است. رشد فیلم‌ها افزایش بیشتری خواهد یافت. در سطح جهانی، مصرف ترافیک ویدئویی تا ۸۰ درصد ترافیک مصرف‌کنندگان را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص خواهند داد در حالی‌که این میزان در سال ۲۰۱۴ ۶۴ درصد بود.
زمانی که دوره‌ی توجه انسان از ۱۲ ثانیه به هشت ثانیه کاهش یافته است (اکنون کمتر از یک ماهی قرمز است)
استفاده از ویدئو (مدل بنگاه به بنگاه یا B۲B در حال حاضر وجود دارد) برای حضور در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری قابل توجهی است. بودجه‌ی تبلیغات سنتی که عمدتاً در تلویزیون استفاده می‌شود به سمت دیجیتال سوق داده خواهد شد. محتوای ویدئوهای عنوان‌های تجاری حوزه‌‌ای ضروری برای عمل‌کرد بازاریابان خواهد بود. بر اساس بررسیAOL ، اکنون در حدود ۳۰ درصد از بودجه‌ی ویدئوهای دیجیتال به ویدئوهای عنوان‌های تجاری‌ اختصاص دارد که در سال ۲۰۱۶ این میزان افزایش خواهد یافت. ترافیک از رسانه‌های سنتی و نوشته‌های وبلاگ‌ها به سمت ویدئوهای زنده‌ی فیس‌بوک و اینستاگرام و یوتیوب و دیگر وب‌گاه‌های ویدئویی حرکت خواهد کرد. این کار عنوان‌های تجاری را قادر خواهد ساخت تا به مصرف‌کنندگان خود از این ابزارهای شبیه به رسانه‌های سنتی نظیر برنامه‌های پخش تلویزیونی استفاده کنند.
بازاریابان ویدئوها را به مرکز فعالیت‌های بازاریابی خود تبدیل خواهند کرد (برای مثال تولید بیشتر فیلم‌ از محصولات و گنجاندن بیشتر آن‌ها در وب‌گاه‌های شرکت). علاوه بر این در سال ۲۰۱۶ بازاریابان بیشتر و بیشتر بر کلیپ‌های ویدئویی VINE تکیه خواهند کرد و از سکوهای پخش زنده نظیر Periscope و Meerkat استفاده خواهند کرد.
بهترین بازاریابان برنامه‌های مناسبی را در عمل اجرا خواهند کرد که به وسیله‌ی آن‌ها یکپارچگی کاملی میان ویدئوها و برنامه‌های پیام‌رسانی برقرار شود.
مثلاً شرکت Red Bull که نوشیدنی انرژی‌زایش معروف است برای موفقیت به سمت رسانه‌های اجتماعی خواهد رفت و در شبکه‌ی Meerkat به مقابله با رقبای خود خواهد پرداخت.
بچه‌های جدید و بسیار فعال به سراغ بازار نرم‌افزاری پخش ویدئو خواهند رفت که وب‌گاهی به نام Blab آن را پشتیبانی می‌کند. این شبکه نوعی از Periscope و یا Meerkat برای گروه‌ها است. در این شبکه چهار نفر می‌توانند به طور هم‌زمان به چت تصویری بپردازند در حالی‌که مخاطبان دیگر می‌توانند آن‌ها را نگاه کرده و در مورد آن‌ها نظر دهند. این کار آسان‌تر از ویژگی‌های عرضه‌شده توسط اسکایپ و یا Google Hangout است. به علاوه که چون Blab ارتباط نزدیکی با توییتر دارد به اشتراک گذاشتن ویدئوهای آن در توییتر خود موفقیت بزرگی است. تصور کنید که مصاحبه‌های عناوین تجاری و بحث‌های آن‌ها در Blab و دیگر شبکه‌های اجتماعی چگونه خواهد بود. شما می‌توانید در حال حاضر عنوان تجاری خود را با شیوه‌ای مؤثرتر در عصر دیجیتال وارد شبکه اجتماعی کنید.
امنیت داده‌ها: با استفاده از اینترنت اشیاء که تبدیل به اینترنت حال حاضر می‌شود نیاز بیشتری به امنیت داده‌ها احساس می‌شود. نفوذگری تبدیل به نوعی ورزش شده است. به گفته‌ی Michael Dell «بیشتر شرکت‌ها قادر نیستند که به تنهایی به محافظت از خود بپردازند. دشمنان بسیار پیچیده شده‌اند. ما از موارد متعدد حملات حمایت شده از سوی دولت‌ها، تروریسم، مجرمان سارق هویت، و گروه‌های فعال بسیار می‌شنویم. آن‌ها به خوبی تأمین می شوند – زیرا صحبت از بازاری چندین میلیاردی است- و هیچ استراحتی در کار آن‌ها نیست. علاوه بر این آن‌ها روند حملات خود را خودکار می‌کنند.»
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های شما به عنوان بازاریاب باید امنیت سایبری و اطمینان یافتن از امنیت اطلاعات مشتریان شما باشد. بنابراین عنوان‌های تجاری پیشرو به استخدام شرکت‌های تخصصی در این زمینه نظیر مهندسی اجتماعی خواهند پرداخت تا قدرت امنیتی خود را هم به صورت برخط و هم به صورت برون‌خط بررسی کنند تا بدانند در چه قسمت‌هایی ضعیف‌تر هستند.
ارتباطات نیاز به محتوا و زمان واقعی دارند: جوامع کوچک گروه‌ها با اصطلاح جوامع جیبی در گروه‌های فیس‌بوک و یا در Slack از زمانی که آن‌ها اجازه‌ی تعامل بیشتر و شخصی‌تری یافته‌اند، معنا و مفهوم بیشتری پیدا کرده‌اند. تبلیغات شخصی‌سازی شده در رسانه‌های اجتماعی تبدیل به یک امر واجب شده است. این موضوع شامل فیلم‌ها و ویدئوها، وبلاگ‌نویسی‌ها، پادکست‌ها و مطالب آموزشی می‌شود که با شتاب زیادی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و بازده سرمایه‌گذاری بالایی دارند. در سال ۲۰۱۶ بهترین عنوان‌های تجاری به شدت بر ایجاد پایگاهی قوی از طرفداران متعهد و وفادار خود تمرکز خواهند کرد. زمان صرف‌شده با طرفداران و کیفیت این زمان صرف شده از میزان ترافیک و افراد مهم‌تر است. داستان‌سرایی‌های الهام‌بخش و جذاب که با همکاری میان این طرفداران ایجاد می‌شود، نقش عمده‌ای را بازی خواهد کرد.
هنگامی که برای محتوای راه‌بردی سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی می‌کنید، نیاز دارید که در نظر بگیرید در این سال بازی‌های المپیک تابستانی در برزیل، جام ملت‌های اروپا در فرانسه و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تنها چند واقعه‌ی مهم سال هستند. البته معنی این کلام این نیست که این سالی به هم ریخته و نابسامان است. بلکه این بدان معناست که شما باید تلاشی هوشمند و متمرکز را برنامه‌ریزی کنید تا جمعیتی معنادار را با محتوایی با مفهوم و الهام گرفته شده از این وقایع تحت پوشش قرار دهید تا از رقبای دیگر خود جلوتر باشید. در این رابطه علاوه بر کانال‌های رسانه‌ای دیگر که قبلاً در مورد آن‌ها توضیح داده شد مانند ویدئوها و برنامه‌های پخش زنده، شناخت و همکاری با گروه‌های تأثیرگذار اصلی محتوای بازاریابی را به سطحی بالاتر خواهد برد. بازاریابان هوشمند برنامه‌ای برای بازاریابی از این سوی این تأثیرگذاران خواهند داشت که شامل وبلاگ‌نویسان برتر، کارشناسان مربوط به حوزه‌ی کاری خود، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد بانفوذ و نهادهای مؤثر خواهند بود.
در نهایت من انتظار دارم که چند داستان فرعی نیز به رشد خود ادامه دهند. منظور طرح‌های حاشیه‌ای است که در کنار خط الگو توسعه می‌یابند. برای مثال نگاهی به Wattpad بیاندازیم که به روش خود موفق شده است برخی از نویسندگان و کتاب‌های موفقی را عرضه کند.
دفاع از کارکنان به عنوان یک سرمایه‌ی ارزشمند اجتماعی: برای ساخت یک عنوان تجاری قوی شما نیاز به سفیرانی برای خود دارید، برای مثال کارکنانی که به طور کامل درگیر کار خود هستند، بسیار متعهد و مورد اطمینان می‌باشند. بر اساس مطالعات Edelmann Trust Barometer در سال ۲۰۱۵ تأثیر ملموسی از اعتماد بر شغل وجود دارد. نزدیک به دو سوم از پاسخ‌دهندگان حاضر به خرید محصولات و خدمات از شرکتی که به آن اعتماد ندارند نیستند و ۵۸ درصد از آن‌ها در برابر دوستان و همکاران خود از این شرکت‌ها انتقاد می‌کنند. در مقابل ۸۰ درصد از افراد به خرید محصولات شرکت‌های قابل اعتماد می‌پردازند و ۶۸ درصد از آن‌ها این شرکت‌ها را به دوستان خود توصیه می‌کنند.
عنوان‌های تجاری هوشمند برنامه‌ای برای دیدی تازه به تجارت شخصی دارند و این‌که داستان‌هایی که از شرکت آن‌ها نقل می‌شود چگونه است، برای مثال آن‌ها کارکنان خود را برای فعالیت در پیوند با مخاطبان و ایجاد روابط صادقانه و اطمینان بخش آموزش داده و توانمند می‌سازند. شرکت ادوبی در این زمینه مثال خوبی است که چگونه به توان‌مندسازی کارکنان خود می‌پرازد و چگونه به خوبی روش اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها خود را به صورت طبیعی برای جذب مشتریان آموزش می‌دهد.
برای حمایت از تیم خود با مطالب مرتبط به روشی ساختار‌یافته، شما باید از ابزارهایی نظیر Trello استفاده کنید که هر چه را که تیم شما به صورت برخط نیاز دارد در اختیار شما قرار می‌دهد برای مثال کارکنان می‌توانند از میان دریایی از ایده‌ها و داده‌های بزرگ و منحصر به فرد آنچه را که لازم است انتخاب کنند. یکی دیگر از برنامه‌های مفید در این زمینه SocialChorus است که هر کدام از کارکنان را به خلاصه‌ای از اخبار و مطالب روزانه متصل می‌کند.
در همین زمان به کارکنان فرصت داده می‌شود تا تعامل بیشتری با دیگران داشته باشند و آن‌ها را مشتاق‌تر و متعهدتر از قبل نسبت به کار خود می‌کند. با توجه به مطالعات اخیر مؤسسه‌ی نظرسنجی Gallup کارکنانی که به طور فعال درگیر هستند، شاداب‌تر و سازنده‌تر از سایرین هستند.
سازمان‌های مشتری و محتوا محور: انباره‌های بازاریابی دیجیتال که بخش‌های مختلف آن تلاش می‌کنند به طور مجزا به فعالیت بپردازند مربوط به گذشته است. از همه مهم‌تر این‌که راه‌برد دیجیتال لزوماً توجه به بازاریابی دیجیتال نیست. بلکه دگرگونی و تحول دیجیتال شامل همه‌ی جنبه‌های تجارت و کسب و کار می‌شود از جمله فروش و خرید و جنبه‌های مالی و حقوقی و منابع راه‌بردی و برنامه‌ریزی‌های تجاری.
یکی ار راه‌های انجام کار به شیوه‌ای جامع‌تر این است که شما مقام پست معاونت ارشد دیجیتال را ایجاد کنید که توسط مشاوران مختلف حمایت شود. این شخص همان کسی است که ارتباط و عمل‌کرد رسانه‌های دیجیتال را با هم‌دیگر درک می‌کند و قادر به رهبری و هدایت تحولات مربوط به آن در سازمان است. این پستی بسیار لازم است که دروازه‌ی ورودی مجموعه‌ی گسترده‌ای از مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کل سازمان است و می‌تواند به همکاری با شرکای خارج از سازمان شرکت نظیر طراحان و توسعه‌دهندگان بپردازد.
ما طرفدار روی‌کردی هستیم که توسط G. Westermann and D. Bonnet در کتاب فوق‌العاده عالی آن‌ها با نام Leading Digital با توسعه‌ی کل سازمان از ابتدا تا انتها پرداخته است. Westermann و Bonnet استدلال می‌کنند که برای بازاریابان و مدیران اجرایی واقعاً لازم و بااهمیت است که در عصر امروز و فردای دیجیتال تبدیل به استادان دیجیتال شوند که در دو بعد اساسی سرآمد همه باشند: اول این‌که آن‌ها قابلیت‌های دیجیتال را با تجدیدنظر و بهبود عمل‌کرد تجاری و تعامل با مشتری در مدل‌های تجاری گسترش دهند. دوم این‌که قابلیت‌های قوی برای رهبری و پیش‌بینی تحولات داشته باشند. هر کدام از این قابلیت‌ها به نوبه‌ی خود دارای اهمیت فراوانی است. داشتن هر دو قابلیت شما را تبدیل به یک استاد بازاریابی دیجیتال می‌کند. در این رابطه عنوان‌های تجاری موفق باید همه‌ی تلاش‌های بازاریابی خود را در یک راه‌برد و سازمان متحد استحکام بخشند.
علاوه بر این شرکت‌های برتر بخش‌های کلیدی خود را حول محور اصلی تجربه‌ی مشتری‌مدار و استمرار نوآوری تنظیم می‌کنند. آن‌ها از ابزارهای عملیاتی کم‌تر ولی با قابلیت‌های بیشتر در دیدگاهی کلی استفاده می‌کنند. درحالی‌که بازاریابان زمان زیادی را صرف محتوا می‌کنند، شرکت‌های برتر به بازاریابی خودکار و خلاقانه و راه‌حل‌های CRM روی می‌آورند.
در ارتباط با محتوا آن‌ها به ایجاد آنچه که ما نامش را رسانه‌های اجتماعی گروه‌های دوستان می‌گذاریم دست می‌زنند. بخشی از این رسانه‌ها مسئول راه‌برد، تحلیل‌ها و ایجاد دیدگاه‌های جدید خواهد بود. بخشی دیگر در جست‌وجوی محتوا و بدنه‌ی اجتماعی خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که بازاریابان محتوایی نیاز به توسعه‌ی مهارت‌های خود برای تبدیل شدن به کارگردانانی باهوش و دانا برای خلق ویدئوهای (کوتاه) و همکاری با میزبانان پخش زنده‌ی این برنامه‌ها دارند.
عنوان‌های تجاری‌ که دارای تفکر پیشرو هستند تلاش فراوانی برای جذب آنچه که بازاریابان ترکیبی نامیده می‌شوند به خرج می‌دهند. برای مثال کسانی که دارای ادارک درست از فن‌آوری و ذهن تحلیلی به صورت هم‌زمان و اشتیاقی قوی و استعداد مناسب برای بازاریابی هستند. این متخصصان حرفه‌ای نسل آینده‌ مرزهای جدیدی ایجاد خواهند کرد و کمتر به سمت بازاریابی سنتی نامرتبط با تفکر انباره‌محور خواهند رفت.

سخن آخر
عنوان‌های تجاری برتر و بازاریابان باید بر منابع و تلاش‌های خود تمرکز کنند، برای مثال نتیجه گرفتن از چند کانال بهتر از منتظر همه ماندن جهت کسب نتیجه است. این امر به ویژه برای رسانه‌های اجتماعی که در چند سال گذشته به جریان اصلی بازار تبدیل شده‌اند صدق می‌کند. گاهی اوقات لازم است به زیان ساخت و تولید بیشتر به حفظ و نگهداری روابط شخصی بیاندیشیم. اما هر چه بیشتر در رسانه‌های اجتماعی غرق شویم در صورتی که مدیریت صحیحی بر آن اعمال نشود تأثیری منفی بر جای خواهد گذاشت. عنوان‌های تجاری باید به کار بردن اصول پایه را فراموش نکنند، داشتن فهرستی عالی از هزاران نفر از مشتریانی که با شرکت در تعامل هستند به صورت بالقوه ممکن است ارزشی بیش از اجرای آخرین ابزارهای تحلیلی داشته باشد. یک شیوه‌ی همه‌جانبه از هدایت و مدیریت دیجیتال می‌تواند تنها از سوی رهبران درجه یک اجرا شود.
در آخر این‌که بازاریابان باید به شیوه‌ای مناسب برخیزند و شروع به درک جدیدی از هزاره و نسل Z کنند که با دیگران تفاوت زیادی ندارند. آن‌ها به دنبال عنوان‌های تجاری قابل اعتماد می‌گردند که با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و در نتیجه خود برای این عنوان‌های تجاری ارزشی بالا به ارمغان خواهند آورد.

منبع: asis

درباره نماد امنیت وب

“نماد امنیت وب” به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه امنیت نرم افزار و سرویس های تحت وب، با ارائه سرویس های امنیتی برای تمامی کسب و کار ها و دارای نمایندگی شرکت Acunetix (اکوانتیکس) بعنوان محبوب ترین اسکنر امنیتی black box در دنیا، ایمنی وب سایت شما را در مقابل حمله هکر ها تضمین می کند.

اسکن امنیتی وب سایت
(5000 تومان)

نوع وب سایت: وبلاگ، شرکتی، تجارت الکترونیک و کسب و کارحرفه ای
آسیب پذیری های OWASP (شامل بررسی 10 آسیب پذیری متداول)
اسکن نرم افزار/وب سایت توسط Acunetix نسخه 11
اسکن تمامی پورت ها با ابزار Nmap
اسکن وب سرور و پیکربندی آن توسط ابزار Nikto
اسکن تزریق توسط نرم افزار قدرتمند SQLmap